Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1290,10 NRT 795,91 DW 1710 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0062
Byg.år 1897 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1896-12-12. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 244-6, Lgd.o.st. 234-0, Br.p.sp. 33-9, Dybde m. 17-9 feet (værft) Maskine Dampmaskine 184 nHK, 800 iHK, triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 11,49 knob prøvetur. Hoveddæk og poopdæk. 173 ts. kul. Depl. 1066 ts. NRT er British Rule.
Person-infoKaptajn E. Nilsson fra nybygn. 1897-
Reg.by Göteborg Reg.land Sverige Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til rederiet Svenska Lloyd D/S, Göteborg, Sverige. Rederi
før - efter
-
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-26. HSM R-45. H&S registr.H&S 1992:0345. H&S 1996:1253. H&S 1996:3062.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3062 = HSM R-26) Generalarrangement.(H&S 1992:0345 = HSM R-45) Middelspantplan. (H&S 1996:3062) HSM-karton: Korrespondance. Konstruktionstegninger ca. 30 stk.
Tidligste år
 
1897 Seneste år
 
1897