Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1130,74 NRT 703,89 DW 1497 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600955 Byg.nr. 0064
Byg.år 1897 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1897-04-28. Afleveret 1897-07-00. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 229-11, Lgd.o.st. 220, Br.p.sp. 33-6, Dybde m. 12-3 feet (værft) Maskine Dampmaskine 120 nHK, 520 iHK, triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 10,2 knob. Spardæk type. Dpl. udrustet 866 ts. Kul 194 ts inkl. i DWt.
Person-info-
Reg.by Drammen Reg.land Norge Omdøbt fra - Omdøbt til TA TOU TSE
Rederi B. til Hans Kiær & Co., Drammen, Norge. Rederi
før - efter
Solgt 1907 til M.A. Vernon, Tientsin, Fransk område, og næ. til TA TOU TSE. Solgt 1910 1910 til Etabl. de Tongkow, Tientsin, og næ. til TA TOU TSE I. Solgt 1919 til M. Grammont, Saigon, fransk område, uden næ. Solgt igen 1925 med samme navn og hjs. Solgt 1926 til Wan Kee Steam Ship Co., Shanghai Kina, og næ. til FOO SING. Forlist 1926-08-02 på rejse fra Shanghai til Tientsin. Forlisposition ca. 2 sm NE for et forbjerg ved Dairen.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-34. HSM R-45. ORG-N. H&S registr.H&S 1992:0346. H&S 1996:1253. H&S 1996:3064.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3064 = HSM R-34) Generalarrangement. (H&S 1992:0346 = HSM R-45) Middelspantplan. (H&S 1996:3064) HSM-karton: Konstruktionstegninger ca. 40 stk. Korrespondance.
Tidligste år
 
1897 Seneste år
 
1926