Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1174,47 NRT 685,88 DW 1344 Klstr. -
BT - NT - IMO 3003320 Byg.nr. 0073
Byg.år 1898 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1898-08-23. Afleveret 1898-10-00. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 241, Lgd.o.st. 229-8, Brp.sp. 33, Dybdem. 16-0 feet (værft) Maskine Dampmaskine 166 nHK, 700 iHK, triple expansion af værftets type.
TeknikFart 10,88 knob prøvetur. 1 dæk, poopdæk. NRT er British Ruel.162 ts. kul inkl. i DW. 1050 ts. depl.
Person-infoKaptajn Aminoff, fra nybyg. 1898-
Reg.by Göteborg Reg.land Sverige Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til rederiet Götha D/S, Göteborg, Sverige. Rederi
før - efter
Forlist 1940-01-18 efter torpedering fra tysk ubåd på position 54.00 N og 003.40 E.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-26. HSM R-46. ORG-N. H&S registr.H&S 1992:0354. H&S 1996:1253. H&S 1996:3073.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3073 = HSM R-26) Generalarrangement.(H&S 1992:0354 = HSM R-46) Middelspantplan. (H&S 1996:3073) HSM-karton: Konstruktionstegninger ca. 33 stk. Korrespondance m.v. (Mir.) Ved forliset omkom 17 mand.
Tidligste år
 
1898 Seneste år
 
1940