ID-nummer | 7602 |
Skibsnavn | FLANDRIA (Sv.) |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1174,47 |
NRT | 685,88 |
DW | 1344 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 3003320 |
Byg.nr. | 0073 |
Byg.år | 1898 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1898-08-23. Afleveret 1898-10-00. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Lgd.o.a. 241, Lgd.o.st. 229-8, Brp.sp. 33, Dybdem. 16-0 feet (værft) |
Maskine | Dampmaskine 166 nHK, 700 iHK, triple expansion af værftets type. |
Teknik | Fart 10,88 knob prøvetur. 1 dæk, poopdæk. NRT er British Ruel.162 ts. kul inkl. i DW. 1050 ts. depl. |
Person-info | Kaptajn Aminoff, fra nybyg. 1898- |
Reg.by | Göteborg |
Reg.land | Sverige |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til rederiet Götha D/S, Göteborg, Sverige. |
Rederi før - efter | Forlist 1940-01-18 efter torpedering fra tysk ubåd på position 54.00 N og 003.40 E. |
Referencer | Fartøj BYG-03. HSM R-26. HSM R-46. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1992:0354. H&S 1996:1253. H&S 1996:3073. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3073 = HSM R-26) Generalarrangement.(H&S 1992:0354 = HSM R-46) Middelspantplan. (H&S 1996:3073) HSM-karton: Konstruktionstegninger ca. 33 stk. Korrespondance m.v. (Mir.) Ved forliset omkom 17 mand. |
Tidligste år | 1898 |
Seneste år | 1940 |