Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NWPV / OUML Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1405 NRT 823 DW 1450 + 169 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601374 Byg.nr. 0075
Byg.år 1899 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1898-12-23. Afleveret 1899-02-28. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 229,1 x 33,9 x 14,3 / 16,10 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 800 iHK, triple exp. type
Teknikfat 11 knob, 2 dæk, awningdæk type.
Person-infoKaptajn J.F. Bech (Flg. 1901)
Reg.by Middelfart / København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til QUEEN (udl.)
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Solgt 1936-02-08 R. til Robert J. Dunlop the Queen Line, Glasgow og næ. til QUEEN. Oph. 1937 hos Petersen & Albeck, København.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-46. ORG-N. H&S registr.H&S 1992:0355. H&S 1996:1253. H&S 1996:3075.
Bemærkninger(H&S 1996:1253 = BYG-03) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1992:0355 = HSM R-46) Middelspantplan. (H&S 1996:3075) HSM-karton: Lasteplan. Ladeskala. (Fred.) (Flg. 1901). (JM) Bjærgede besætning 1916-11-03 fra svensk bark BARTHA (ID=16363).
Tidligste år
 
1899 Seneste år
 
1936