Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1479,72 NRT 941,33 DW 1943 Klstr. -
BT - NT - IMO 1180762 Byg.nr. 0076
Byg.år 1899 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1899-03-11. Afleveret 1899-05-03. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 250-10. Lgd.o.st. 240. Br.p.sp. 34. Dybde m. 17-6 feet (værft) Maskine Dampmaskine 148 nHK, 650 iHK, triple expansion af værftets type.
TeknikFart 10,42 knob på prøvetur. Kul 202 ts. inkl. i DWt.
Person-infoKaptajn Hitzwebel, fra nybygn. 1899-
Reg.by Hamburg Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til EMPIRE CONGHAM (UK)
Rederi B. til Rederiet H.M. Gehrckens, Hamburg, Tyskland. Rederi
før - efter
Overtaget 1945 af britiske regering som krigsskadeerstatning og næ. til EMPIRE CONGHAM. Solgt retur 1947 til Tyskland til oprindelige rederi, og næ. til SÖDERHAMN. Oph. 1958-08-17 i Hamburg hos Eisen und Metall KG Lehr & Co.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-35. HSM R-47. ORG-N. H&S registr.H&S 1992:0356. H&S 1996:1253. H&S 1996:3048. H&S 1996:3076.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3076 = HSM R-35) Generalarrangement. (H&S 1992:0356 = HSM R-47) Middelspantplan. (H&S 1996:3048) HSM-karton: Specifikationshæfte. Lasteplan. Deplacementskurve. Maskinarrangement.
Tidligste år
 
1899 Seneste år
 
1899