Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1832,39 NRT 1137,26 British DW 3049 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601229 Byg.nr. 0077
Byg.år 1899 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1899-06-10. Afleveret 1899-08-00. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 290-4, Lgd.0.st. 278-6, Br.p.sp. 40-4, Dybde m. 20-7,7 feet (værft) Maskine Dampmaskine 189 nHK, 750 iHK, triple expansion maskine værftets type.
TeknikFart 10,36 knob prøvetur. 1 dæk. 156 ts. kul inkl. i DW. Depl. 1468 ts.
Person-infoKaptajn Konterwitz, fra nybygn. 1899-
Reg.by Riga Reg.land Letland Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til rederiet Helmsig & Grimm, Riga, Letland. Rederi
før - efter
Forlist 1915-07-08 på rejse fra Archangelsk til Hull. Torpederet fra tysk ubåd U-25 ca. 45 sm NE for Kinnaird Head.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-27. HSM R-47. ORG-N. H&S registr.H&S 1992:0357. H&S 1996:1253. H&S 1996:3063. H&S 1996:3077.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3077 = HSM R-27) Generalarrangement. (H&S 1992:0357 = HSM R-47) Middelspantplan. (H&S 1996:3063) HSM-karton: Tonskurve. Maskinarrangement. Søsterskib til byg. nr. 63 SKANDERBORG, 95 ROLF og 99 THOLMA. (H&S 1996:3077) HSM-karton: Lasteplan. Ladeskala. Maskinarrangement. (Mir.)
Tidligste år
 
1899 Seneste år
 
1915