Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2102,9 NRT 1322,11 British DW 3563 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601271 Byg.nr. 0078
Byg.år 1899 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1899-10-11. Afleveret 1899-11-00. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 302-5, Lgd.o.st. 290-0, Brp.sp. 42-6, Dybde m. 21-10 feet (værft) Maskine Dampmaskine 215 nHK, 900 iHK, triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 9,7 knob prøvetur. 1 dæk. 351 ts kul inkl. i DW. Depl. 1684 ts.
Person-infoKaptajn Konternowitz, fra nybygn. 1899-
Reg.by Riga Reg.land Letland Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til rederiet Helmsig & Grimm, Riga, Letland. Rederi
før - efter
Forlist 1916-10-06 på rejse fra Blyth til Archangelsk. Sænket af tysk ubåd U-46 ca. 100 sm N for Svyatoy Nos.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-27. HSM R-47. ORG-N. H&S registr.H&S 1992:0360. H&S 1996:1253. H&S 1996:3078.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3078 = HSM R-27) Generalarrangement og Maskinarrangement. (H&S 1992:0360 = HSM R-47) Middelspantplan, gælder også for dette skib. (H&S 1996:3078) HSM-karton: Lasteplan. Søsterskib til byg. nr. 82 DAGMAR, 89 MARIE og 97 NORDSTJERNEN. (Mir.)
Tidligste år
 
1899 Seneste år
 
1899