Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2102,9 NRT 1322,11 British DW 3563 Klstr. -
BT - NT - IMO 1142391 Byg.nr. 0081
Byg.år 1900 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1899-12-31. Afleveret 1900-02-00. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 302-5, Lgd.o.st. 290-0, Brp.sp. 42-6, Dybde m. 21-10 feet (værft) Maskine Dampmaskine 215 nHK, 900 iHK, triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 9,7 knob prøvetur. 1 dæk. 351 ts kul inkl. i DW. Depl. 1684 ts.
Person-infoKaptajn Konternowitz, fra nybygn. 1900-
Reg.by Riga Reg.land Letland Omdøbt fra - Omdøbt til VICTORIA (Gr.)
Rederi B. til rederiet Helmsig & Grimm, Riga, Letland. Overtaget som krigsskadeerstatning af England i 1918 og næ. til VICTORIA. Overgået 1920 til Ellerman's Wilson Line, Hull, uden næ. Rederi
før - efter
Solgt 1922 til Russian-Baltic Steam Ship Co., Riga Letalnd, uden næ. Solgt 1935 til A.G. Pappadakis, Piræus, og næ. til VICTORIA. Solgt 1937 til Fartygs-A/B Inari Laiva, Helsinki, og næ. til INARI. Solgt 1942 Laiva Oy, Helsinki, og næ. til LAILA. Solgt 1948 til J.Nurminen Varustamot Oy, Helsinki. og næ. til LAILA NURMINEN. Solgt 1949 til Notung A/B Rederi, Helsinki, og næ. til ELSA S. Oph. 1959-05-19 i Hamburg hos Eckhardt & Co.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-47. ORG-N. H&S registr.H&S 1992:0360. H&S 1996:1253. H&S 1996:3081.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1992:0360 = HSM R-47) Middelspantplan. Gælder også for Byg. nr. 78. (H&S 1996:3081) Lasteplan. (Mir.)
Tidligste år
 
1900 Seneste år
 
1900