Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2102,9 NRT 1322,11 DW 3551 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0082
Byg.år 1900 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1900-04-28. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 302-3, Lgd.o.st. 290, Br.p.sp. 42-6, Dybde m. 21-10 feet (værft) Maskine Dampmaskine, 215 nHK, 900 iHK, triple expansion maskine, værftets type.
TeknikFart 10,21 knob på prøvetur. 1 dæk. Depl. 1684 ts. Kul 351 ts. inkl. i DWt.
Person-infoKaptajn Konternowitz, fra nybyg. 1900-
Reg.by Riga Reg.land Letland Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Helmsing & Grimm, Riga, Letland. Rederi
før - efter
-
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-28. HSM R-47. H&S registr.H&S 1992:0361. H&S 1996:1253. H&S 1996:3078. H&S 1996:3082.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3082 = HSM R-28) Opstalt og 2 dæksplaner. (H&S 1992:0361 = HSM R-47) Middelspantplan. (H&S 1996:3078) HSM-karton: Lasteplan. Søsterskib til byg. nr. 78 ERIKA, 89 MARIE og 97 NORDSTJERNEN. (H&S 1996:3082) HSM-karton: Lasteplan x 2.
Tidligste år
 
1900 Seneste år
 
1900