Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2333,84 NRT 1504,34 DW 3237 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601570 Byg.nr. 0085
Byg.år 1901 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1900-12-29. Afleveret 1901-04-00. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 300-9, Lgd.o.st. 288-6, Br.p.sp. 40-10, Dybde m. 18-9 feet (værft) Maskine Dampmaskine, 191 nHK, 800 iHK, triple expansion af værftets type.
TeknikLastet depl. 4837. Heraf kul 282 ts.
Person-infoKaptajn E. Kuhlmann, fra nybyg. 1901-
Reg.by Hamburg Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til FRIEDRICH RETZLAFF (Ty.)
Rederi B. til Dampfschiffs Rhederei von 1889, Hamburg, Tyskland. Overtaget 1903 af D/S Rhederei Union A/G, Hamburg, uden næ. Rederi
før - efter
Solgt 1905 til Emil R. Retzlaff, Stettin, og næ. til FRIEDRICH RETSLAFF. Forlist 1908-06-17 på rejse fra Huelva til Stettin. Forlisposition 35 sm fra Corunna.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-35. HSM R-48. H&S registr.H&S 1992:0364. H&S 1996:1253. H&S 1996:3085.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3085 = HSM R-35) Generalarrangement. (H&S 1992:0364 = HSM R-48) Middelspantplan. (H&S 1996:3085) HSM-karton: Kapacitetsplan. (Mir.)
Tidligste år
 
1901 Seneste år
 
1908