ID-nummer | 7610 |
Skibsnavn | CONSUL HORN (Ty.) |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 2504 |
NRT | 1595,55 |
DW | 4039 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5601619 |
Byg.nr. | 0087 |
Byg.år | 1901 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1901-07-16. Afleveret 1901-09-23. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Lgd.o.a. 328. Lgd.o.st. 315. Br.p.sp. 45. Dybde m. 22-1 feet (værft) |
Maskine | Dampmaskine 278 nHK, 1150 iHK, triple expansion maskine af værftets type. |
Teknik | Fart 10,9 knob, prøvetur. 3-ø typen, 1 dæk. Dpl. udrustet 2035 ts. Dpl. i alt 6074 ts. 413 ts kul inkl.i DWt. |
Person-info | Kaptajn E.F. Thoms, fra nybygning, 1901- |
Reg.by | Slesvig |
Reg.land | Tyskland |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | SAMPIERDARENA (It.) |
Rederi | B. til Rederiet H.C. Horn, Schleswig, Tyskland. Overtaget 1914 som prise, uden næ. hjs. Rouen. Overdraget 1920 til Ci. de Bateaux a Vapeur du Nord, Rouen, uden næ. |
Rederi før - efter | Solgt 1922 til Pietro Pittaluga fu G., Genoa, og næ. til SAMPIERDARENA. Solgt 1923 til H. Kayser & Co., Hamburg, og næ. til HEINZ KAYSER. Solgt 1923 til Leonhardt & Blumberg, H'burg, og næ. til LOTTE LEONHARDT. Solgt 1927 til Lübeck Linie A/G, Lübeck, og næ. til HERRENWYK. Forlist 1928-11-23 på rejse fra Hernösand til New York. Forlisposition 54-28 N og 023-53 W. |
Referencer | Fartøj BYG-03. HSM R-48. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1992:0366. H&S 1996:1253. H&S 1996:3087. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet.(H&S 1992:0366 = HSM R-48) Middelspantplan. (H&S 1996:3087) HSM-karton: Specifikationer. Konstruktionstegninger 4 stk. (Mir.) |
Tidligste år | 1901 |
Seneste år | 1928 |