Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2504 NRT 1595,55 DW 4039 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0087
Byg.år 1901 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1901-07-16. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 328. Lgd.o.st. 315. Br.p.sp. 45. Dybde m. 22-1 feet (værft) Maskine Dampmaskine 278 nHK, 1150 iHK, triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 10,9 knob, prøvetur. 3-ø typen, 1 dæk. Dpl. udrustet 2035 ts. Dpl. i alt 6074 ts. 413 ts kul inkl.i DWt.
Person-infoKaptajn E.F. Thoms, fra nybygning, 1901-
Reg.by Slesvig Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Rederiet H.C. Horn, Schleswig, Tyskland. Rederi
før - efter
-
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-48. H&S registr.H&S 1992:0366. H&S 1996:1253. H&S 1996:3087.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet.(H&S 1992:0366 = HSM R-48) Middelspantplan. (H&S 1996:3087) HSM-karton: Specifikationer. Konstruktionstegninger 4 stk.
Tidligste år
 
1901 Seneste år
 
1901