Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2504 NRT 1595,55 DW 4039 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601619 Byg.nr. 0087
Byg.år 1901 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1901-07-16. Afleveret 1901-09-23. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 328. Lgd.o.st. 315. Br.p.sp. 45. Dybde m. 22-1 feet (værft) Maskine Dampmaskine 278 nHK, 1150 iHK, triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 10,9 knob, prøvetur. 3-ø typen, 1 dæk. Dpl. udrustet 2035 ts. Dpl. i alt 6074 ts. 413 ts kul inkl.i DWt.
Person-infoKaptajn E.F. Thoms, fra nybygning, 1901-
Reg.by Slesvig Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til SAMPIERDARENA (It.)
Rederi B. til Rederiet H.C. Horn, Schleswig, Tyskland. Overtaget 1914 som prise, uden næ. hjs. Rouen. Overdraget 1920 til Ci. de Bateaux a Vapeur du Nord, Rouen, uden næ. Rederi
før - efter
Solgt 1922 til Pietro Pittaluga fu G., Genoa, og næ. til SAMPIERDARENA. Solgt 1923 til H. Kayser & Co., Hamburg, og næ. til HEINZ KAYSER. Solgt 1923 til Leonhardt & Blumberg, H'burg, og næ. til LOTTE LEONHARDT. Solgt 1927 til Lübeck Linie A/G, Lübeck, og næ. til HERRENWYK. Forlist 1928-11-23 på rejse fra Hernösand til New York. Forlisposition 54-28 N og 023-53 W.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-48. H&S registr.H&S 1992:0366. H&S 1996:1253. H&S 1996:3087.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet.(H&S 1992:0366 = HSM R-48) Middelspantplan. (H&S 1996:3087) HSM-karton: Specifikationer. Konstruktionstegninger 4 stk. (Mir.)
Tidligste år
 
1901 Seneste år
 
1928