Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSKH / OYBL Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1026 NRT 525 DW 1571 + 144 / 1463 + 132 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603503 Byg.nr. 0141
Byg.år 1913 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1913-07-30. Afleveret 1913-09-04. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 236,1 x 35,6 x 21,2 / 24,5 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 160 nHK, 800 iHK triple expansion af værftets type.
TeknikFart 10,5 knob, 2 dæk, awningdæk type, 2 master og 1 samsonpost, 4 luger. 4 pax.
Person-infoBesætning 23 mand.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Forlist 1940-03-19 i Nordsøen, torpederet af tysk U-19.
ReferencerFartøj BYG-03. Årbog 2006-06. FEN-04-0436. F2. H&S registr.H&S 1996:1253. H&S 1996:3141. SR-foto.
BemærkningerOptræder i årbog 2006 p.94. Deltog i Malteserkorsordningen 1939-1940. (H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (Fred.) Forlist 1940-03-19 ud for Rattray Head i Nordsøen, torpederet af tysk ubåd U-19 uden varsel. Hele besætningen på 20 mand omkom. (H&S 1996:3141) HSM-karton: Kapacitetsplan. (Tortzen2) p.430: Forlisposition 58.07 N 002.39 W. (Krigsforlis) nr.37.
Tidligste år
 
1913 Seneste år
 
1940
Reference : Foto af CHARKOW