Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2105,79 NRT 1324,57 DW 3513 Klstr. -
BT - NT - IMO 3003959 Byg.nr. 0089
Byg.år 1902 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1901-11-25. Afleveret 1902-01-00. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 302-3, Lgd.o.st. 290, Br.p.sp. 42-6, Dybde m. 21-10 feet (værft) Maskine Dampmaskine, 215 nHK, 900 iHK, triple expansio af værftets type.
TeknikDepl. lastet 5247 ts, heraf kul 215 ts.
Person-info-
Reg.by Helsingborg Reg.land Sverige Omdøbt fra - Omdøbt til UPPLAND (Sv.)
Rederi B. til Karen D/S, Helsingborg, Sverige. Rederi
før - efter
Solgt 1917 Tirfing D/S A/B, Göteborg, og næ. til UPPLAND. Solgt 1924 til Atos Rederi-A/B, Helsingborg, og næ. til ATOS. Forlist 1940-08-03 på rejse fra Glasgow til Petsamo. Torpederet af tysk ubåd U-57 på position 56.00 N og 007-00 W.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-35. HSM R-48. ORG-N. H&S registr.H&S 1992:0367. H&S 1996:1253. H&S 1996:3078. H&S 1996:3089.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3089 = HSM R-35) Generalarrangement. (H&S 1992:0367 = HSM R-48) Middelspantplan. (H&S 1996:3078) HSM-karton: Lasteplan. Søsterskib til byg. nr. 78 ERIKA, 82 DAGMAR og 97 NORDSTJERNEN. (Mir.)
Tidligste år
 
1902 Seneste år
 
1940