Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1932,49 NRT 1225,36 DW 3160 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601826 Byg.nr. 0090
Byg.år 1902 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1902-02-22. Afleveret 1902-05-03. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 292-1, Lgd.o.st. 280, Br.p.sp. 40-4, Dybde m. 20-9 feet (værft) Maskine Dampmaskine, 247 nHK, 900 iHK, triple expansion type af værftets.
TeknikFart 10,44 knob prøvetur. 1 dæk. Depl. 1672 ts. 558 ts kul inkl. i DWt.
Person-infoKaptajn H. Wilkens, fra nybygn. 1900-
Reg.by Riga Reg.land Letland Omdøbt fra - Omdøbt til LECA (Por.)
Rederi B. til Helmsing & Grimm, Riga, Letland / Deutsche Levante Linie, Hamburg. Rederi
før - efter
Solgt 1916 til Transportes Maritimos do Estado, Lissabon, og næ. til LECA. Forlist 1916-12-14 på rejse fra Cardiff til St. Nazaire. Torpederet af tysk ubåd UC-18 på position 46-54 N og 002-38 W.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-28. HSM R-49. H&S registr.H&S 1992:0368. H&S 1996:1253. H&S 1996:3090.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3090 = HSM R-28) Opstalt og to dæksplaner og to tværsnit ved maskinspanter. (H&S 1992:0368 = HSM R-49) Middelspantplan. (H&S 1996:3090) HSM-karton: Specifikationer. Lasteplan. (Mir.)
Tidligste år
 
1902 Seneste år
 
1916