Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1158,84 NRT 727,27 DW 1426 Klstr. -
BT - NT - IMO 5601900 Byg.nr. 0091
Byg.år 1902 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1902-04-26. Afleveret 1902-06-18. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 233-3, Lgd.o.st. 223-6, Br.p.sp. 32-10,5, Dybde m. 15-10,25 feet (værft) Maskine Dampmaskine, 142 nHK, 600 iHK, triple expansion maskine, værftets type.
TeknikFart 10,66 knob prøvetur. 1 dæk med bro og quarterdæk. Depl. 937 ts. 187 ts kul inkl. i DWt.
Person-infoKaptajn W. Brauer, fra nybygn. 1902-
Reg.by Hamburg Reg.land Tyskland Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til H.M. Gehrckens, Hamburg, Tyskland. Rederi
før - efter
Oph. 1958-08-27 i Hamburg hos Eisen und Metall KG.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-28. HSM R-49. ORG-N. H&S registr.H&S 1992:0369. H&S 1996:1253. H&S 1996:3091.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3091 = HSM R-28) Opstalt og to dæksplaner og to tværsnit ved maskinspanter. (H&S 1996:3091) HSM-karton: Specifikationer, beregninger og korrespondance. Konstruktionstegninger ca. 46 stk. (H&S 1992:0369 = HSM R-49) Middelspantplan. (Mir.)
Tidligste år
 
1902 Seneste år
 
1902