ID-nummer | 7615 |
Skibsnavn | PITEÅ (Ty.) |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1158,84 |
NRT | 727,27 |
DW | 1426 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5601900 |
Byg.nr. | 0091 |
Byg.år | 1902 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1902-04-26. Afleveret 1902-06-18. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Lgd.o.a. 233-3, Lgd.o.st. 223-6, Br.p.sp. 32-10,5, Dybde m. 15-10,25 feet (værft) |
Maskine | Dampmaskine, 142 nHK, 600 iHK, triple expansion maskine, værftets type. |
Teknik | Fart 10,66 knob prøvetur. 1 dæk med bro og quarterdæk. Depl. 937 ts. 187 ts kul inkl. i DWt. |
Person-info | Kaptajn W. Brauer, fra nybygn. 1902- |
Reg.by | Hamburg |
Reg.land | Tyskland |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til H.M. Gehrckens, Hamburg, Tyskland. |
Rederi før - efter | Oph. 1958-08-27 i Hamburg hos Eisen und Metall KG. |
Referencer | Fartøj BYG-03. HSM R-28. HSM R-49. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1992:0369. H&S 1996:1253. H&S 1996:3091. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3091 = HSM R-28) Opstalt og to dæksplaner og to tværsnit ved maskinspanter. (H&S 1996:3091) HSM-karton: Specifikationer, beregninger og korrespondance. Konstruktionstegninger ca. 46 stk. (H&S 1992:0369 = HSM R-49) Middelspantplan. (Mir.) |
Tidligste år | 1902 |
Seneste år | 1902 |