Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMKJ / OZLC Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2130 NRT 1338 DW 3723 + 179 Klstr. -
BT - NT - IMO 5602102 Byg.nr. 0097
Byg.år 1903 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1903-07-31. Afleveret 1903-08-01. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 291,7 x 42,6 x 19,0 / 22,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 228 nHK, 1000 iHK, triple expansion type fra værftet. 2 kedler.
TeknikFart 10 knob, 1 dæk. 2 master, 4 luger.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til MARTTI RAGNAR (Fi.)
Rederi B. til Norden D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1934-02-07 R. til Lovisa Rederi A/B, Lovisa, Finland og næ. MARTTI RAGNAR. Forlist 1939-09-22 5 sm S for Arendal efter torpedering fra tysk ubåd, U-4.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-29. HSM R-50. FEN-11-1475. H&S registr.H&S 1992:0374. H&S 1996:1253. H&S 1996:3078. H&S 1996:3097. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3097 = HSM R-29) Opstalt, 3 dæksplaner, 2 tværsnit ved maskinspanter. (H&S 1992:0374 = HSM R-50) Middelspantplan. (H&S 1996:3078) HSM-karton: Lasteplan. Søsterskib til byg. nr. 78 ERIKA, 82 DAGMAR og 89 MARIE. (H&S 1996:3097) HSM-karton: Specifikationsbog, beregninger og korrespondance. Konstruktionstegninger ca. 50 stk. (Fred.) p.394. (Mir.) (FEN-11-1475) Vedlagt udklip om første sænkede neutrale skibe under WW2. + kapacitetsplan.
Tidligste år
 
1903 Seneste år
 
1939
Reference : Foto af NORDSTJERNEN (II)