Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 740 NRT 430 DW 975 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0098
Byg.år 1903 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1903-09-29. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 203-1,5, Lgd.o.st. 194, Br.p.sp. 30, Dybde m. 13-3 feet (værft) Maskine Dampmaskine, 96 nHK, 450 / 500 iHK, triple expansion type, maskine nr. 142 fra værftet.
TeknikFart 9,9 knob. 1 dæk, quarterdæk. Depl. 665 ts. 112 ts kul inkl. i DW.
Person-infoKaptajn L. Martinussen, fra nybyg. 1903-
Reg.by Bergen Reg.land Norge Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi b.til William Hansens Rederi, Bergen, Norge. Rederi
før - efter
-
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-29. HSM R-50. H&S registr.H&S 1992:0375. H&S 1996:1253. H&S 1996:3098.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (Fred.). (H&S 1996:3098) Maskinarrangementstegning. (H&S 1996:3098 = HSM R-29) Opstalt, 3 dæksplaner, 2 tværsnit ved maskinspanter. (H&S 1992:0375 = HSM R-50) Middelspantplan. (H&S 1996:3098) HSM-karton: Specifikationer, beregninger og korrespondance. Konstruktionstegninger ca. 52 stk.
Tidligste år
 
1903 Seneste år
 
1903