Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPHV Sam-kode SAM-0507 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1043 / 1049 NRT 629 / 619 DW 1323 + 207 / 1450 + 200 Klstr. -
BT - NT - IMO 3006956 Byg.nr. 0106
Byg.år 1906 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afleveret 1905-07-15. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 226,3 x 34,9 x 12,4 / 15,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 650 iHK, triple exp. type
Teknik2 dæk, welldæk type.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra SELANDIA Omdøbt til BOJAN (Sv.)
Rederi Solgt 1910-11-09 R. til Botnia D/S A/S, København og næ. til ESTRID. Rederi
før - efter
Solgt 1912-09-05 R. til Torm D/S A/S, København uden næ. Solgt 1923-02-22 A. til Meteor Rederi-A/B, Simrishamn, Sverige og næ. BOJAN. Solgt 1943 og næ. til HÖHEWEG. Forlist 1955-02-14 efter kollision med SUNNY PRINCE på position 50.46 N og 000.43 E.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-09. HSM R-51. FEN-11-1487. REF-52-2339. REF-52-2341. H&S registr.H&S 1992:0380. H&S 1996:1253. H&S 1996:3106. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1992:0380 = HSM R-51) Middelspantplan. (H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3106 = HSM R-09) Linjetegning. (H&S 1996:3106) HSM-karton: Kapacitetsplan. (Fred.) Minesprængt 1942-06-12 under svensk flag i Østersøen og kondemneret. (Mir.) (REF-52-2339) BONITAs forlis 1941-10-14 efter sammenstød med BOJAN, avisrapport. (REF-52-2341) Kapacitetsplan 1924.
Tidligste år
 
1912 Seneste år
 
1955
Reference : Foto af ESTRID
Reference : Kapacitetsplan for ESTRID fra 1924.

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1905 - 1910 SELANDIA NPHV B. til Dan D/S A/S, København.
1912 - 1955 NPHV Solgt 1910-11-09 R. til Botnia D/S A/S, København og næ. til ESTRID.