Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NPSJ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 1282,18 NRT 793 DW 1653 / 1328 + 202 Klstr. -
BT - NT - IMO 5290557 Byg.nr. 0110
Byg.år 1906 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1906-04-12. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension Lgd.o.a. 234-5. Lgd.o.st. 225. Br.p.sp. 34-9. Dybde m. 15 feet (værft). 226,3 x 34,9 x 12,4 / 15,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 192 nHK, 860 iHK, triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 10,48 knob, prøvetur. Fart 9,8 knob. 3-ø type, hoveddæk og Quarter. Dpl. udrustet 912 ts. Dpl. i alt 2575 ts.
Person-infoKaptajn Johannes Overbeck, fra nybygning, 1906-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra RATAJ ex WEICHSEL (Pol.) Omdøbt til -
Rederi B. til Alfred Christensen & Co. A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1913 til Hamburg-Danzig GmbH., Danzig, og næ. til WEICHSEL. Solgt 1938 til Behnke & Sieg, Danzig, uden næ. Solgt 1946 til Gdynia-America Sg Lines Ltd., Gdynia, og næ. til RATAJ. Solgt 1949 til Zegluga Polska SA., Gdynia, uden næ. Solgt 1951 til Polish Ocean Lines, uden næ. Solgt 1951 til Polish Steam Ship Co., Szczecin, uden næ. Afrigget 1968 til lægter og næ. til MP-ZPS-5.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-51. FEN-09-1155. H&S registr.H&S 1992:0380. H&S 1996:1253. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3106) Linjeplanen for b. nr. 106 er også mærket med b. nr. 110. (H&S 1992:0380 = HSM R-51 Middelspantplan. (H&S 1996:3110) HSM-karton: Kapacitetsplpan.
Tidligste år
 
1906 Seneste år
 
1968
Reference : Foto af QUEEN ALEXANDRA.