Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQHJ / OYCM Sam-kode SAM-0509 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1284 / 1058 NRT 794 / 626 DW 1448 + 202 Klstr. -
BT - NT - IMO 5062209 Byg.nr. 0115
Byg.år 1907 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1907-05-07. Afleveret 1907-06-14. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 226,3 x 34,9 x 12,4 / 15,8 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 131 nHK, 650 iHK, triple expansion maskine fra værftet.
Teknik2 dæk, welldæk type, 2 master.
Person-infoKaptajn A. Svane, 1925.
Reg.by Marstal Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til LENA
Rederi B. til Emanuel D/S A/S, Marstal, (et H.C. Christensen rederi). Opført i 1925 med BR. eller disponering hos Alfr. Petersen, Marstal. Rederi
før - efter
Hjemmeflåden 1940-1945. Havareret 1943-04-10 ved minesprængning i Østersøen på rejse fra Nykøbing F. til Gotenhafen. Sunket, senere bjærget og rep. Solgt 1951-02-23 A. til Partrederi i København og næ. LENA.
ReferencerFartøj BYG-03. H2. B2. F2. HSM R-52. FEN-09-1158. H&S registr.H&S 1992:0386. H&S 1996:1253. H&S 1996:3115. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (Fred.) (H&S 1996:3106) Linjetegningen for b. nr. 106 er også mærket med b. nr. 115. (H&S 1966:3115) HSM-karton: Specifikationer. Konstruktionstegning, kapacitetsplan. (H&S 1992:0386 = HSM R-52) Middelspantplan. (Mir.) (Krigsforlis) nr.370. Forlisposition 54.44'8 N og 012.33'3 E. (Søulyk.) 1943 nr.96.
Tidligste år
 
1907 Seneste år
 
1951
Reference : Foto af EMANUEL

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1907 - 1951 NQHJ / OYCM B. til Emanuel D/S A/S, Marstal, (et H.C. Christensen rederi). Opført i 1925 med BR. eller disponering hos Alfr. Petersen, Marstal.
1951 - 1951 LENA NQHJ / OYCM Solgt 1951-02-23 A. til Partrederi i København, BR. Actic D/S A/S, Kbh., og næ. til LENA.
1951 - 1966 LENA SCHMITH NQHJ / OYCM Overt. 1951-10-09 A. af I/S Einar Schmith & Erik Lanng, København og næ. til LENA SCHMITH.