Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQMC Sam-kode SAM-0510 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1318 / 1547 NRT 810 / 966 DW 1832 + 246 Klstr. -
BT - NT - IMO 5602938 Byg.nr. 0117
Byg.år 1907 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1907-09-21. Afleveret 1907-10-21. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 237,9 x 36,7 x 14,2 / 17,5 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 650 iHK, triple expansion type fra værftet.
TeknikFart 10 knob, 2 dæk welldæk type, 2 master, 4 lastrum, 4 luger.
Person-infoKaptajn A. Andersen, 1917 indtil forliset.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra NEWTON Omdøbt til -
Rederi Solgt 1910-01-25 R. til Neptun D/S A/S, København og næ. til NÆSBORG. Rederi
før - efter
Forlist 1917-01-04 i Engelske Kanal. Sænket af tysk ubåd med bomber anbragt om bord.
ReferencerFartøj BYG-03. F1. H&S registr.H&S 1996:1253. H&S 1996:3117.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3117) HSM-karton: Kapacitetsplan. (Fred.) Forlist 1917-01-04 i Engelske Kanal af tysk ubåd med bomber om bord. Besætning taget op senere af danske S/S DAISY. (Flg. 1909 + 1911). (Mir.) (Krigsforlis 1914-1918) nr.87. Besætningen sejlede i to både sydover og blev om aftenen taget op af DAISY, der næste dag signalerede til Ushant, hvorfra fransk patruljebåd kom ud og overtog de skibbrudne, der blev alndsat i Brest. Forlisposition ca. 49.29 N og 003.40 W.
Tidligste år
 
1910 Seneste år
 
1917

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1907 - 1910 NEWTON NQMC B. til M. Kirschner D/S A/S , København.
1910 - 1917 NQMC Solgt 1910-01-25 R. til Neptun D/S A/S, København og næ. til NÆSBORG.