Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRFM / OUJT Sam-kode SAM-0511 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1684 / 1434 NRT 1046 / 879 DW 2082 + 268 Klstr. -
BT - NT - IMO 5607840 Byg.nr. 0122
Byg.år 1909 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1909-04-01. Afleveret 1909-05-15. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 249,2 x 38,1 x 14,9 / 18,3 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 700 iHK, triple exp. type
TeknikFart 10,5 knob, 2 dæk, welldæk type.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra GULFAXE Omdøbt til MARIA (Estl.)
Rederi Solgt 1916-08-28 R. til Det Dansk-Franske D/S A/S, København og 1918-12-12 næ. til NORMANDIET. Rederi
før - efter
Solgt 1935-01-08 R. til Käsmu Laeva Omanikud - rederiet O. Thiedemann, Tallinn, Estland og næ. MARIA eller MARIE. Udslettet af register Mir. 1960.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-52. Årbog 1982-06. Årbog 1985-06. Årbog 1995-07. H&S registr.H&S 1992:0390. H&S 1996:1253. H&S 1996:3123.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1992:0390 = HSM R-52) Middelspantplan. (H&S 1996:3123) HSM-karton: Kapacitetsplan. (H&S 1996:3122) HSM-karton: Specifikationer. Kapacitetsplan. (Fred.)
Tidligste år
 
1916 / 1918 Seneste år
 
1960

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1909 - 1916 / 1918 GULFAXE (I) NRFM / OUJT B. til Skandia D/S A/S, København.
1916 / 1918 - 1960 NRFM / OUJT Solgt 1916-08-28 R. til Det Dansk-Franske D/S A/S, København og 1918-12-12 næ. til NORMANDIET.