Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRJL Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 443 NRT 251 DW 264 + 76 Klstr. -
BT - NT - IMO 5608105 Byg.nr. 0126
Byg.år 1910 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1910-01-18. Afleveret 1910-04-00. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 151,0 x 26,6 x 8,0 / 11,0 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 60 nHK, 300 iHK triple expansion maskine af værftets type.
TeknikFart 10 knob. 2 dæk, awningdæk type.
Person-infoKaptajn N. Hansen, fra nybygning, 1910-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Thore D/S A/S, ved Thor E. Tullinius, København. Rederi
før - efter
1911 sidste år i skibslisten. Solgt 1912 til Det Stavangersek D/S A/S, Stavanger, uden næ. Omb. 1937. Forlist 1941-02-04 ud for Boraunen, Randaberg. Havarete under flyangreb med bomber og grundsat nær Vistnes.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-11. HSM R-53. ORG-N. H&S registr.H&S 1992:0392. H&S 1996:1253. H&S 1996:3125.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3125 = HSM R-11) Linjetegning. (H&S 1992:0392 = HSM R-53) Middelspantplan. (H&S 1996:3125) HSM-karton: Specifikationer, beregninger, korrespondancer. Konstruktionstegninger ca. 50 stk.
Tidligste år
 
1910 Seneste år
 
1910