Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NRTJ / OUMT Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1251 NRT 718 DW 1738 + 162 / 1764 + 153 Klstr. -
BT - NT - IMO 5614634 Byg.nr. 0132
Byg.år 1912 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1911-11-18. Afleveret 1912-01-12. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 254,4 x 37,2 x 15,1 / 18,5 feet (kend.) Lgd.o.a. 266,9 feet. Maskine Dampmaskine 177 nHK, 1000 iHK, triple expansion type af værftets type.
TeknikFart 10 knob, 2 dæk, welldæk type. 2 master, 2 samsonposter, 4 luger.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DFDS, København. I hjemmeflåden 1940-1945. Rederi
før - efter
Solgt 1959-04-18 R. til Eisen & Metall KG., Hamburg, Tyskland for oph.
ReferencerFartøj BYG-03. HSM R-13. H2. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1253. H&S 1996:3132.
Bemærkninger(H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (Fred.) p.559 Data.Set med forskellig stavemåde: THULA / TULA / TULLA. (H&S 1996:3132 = HSM R-13) Linjetegning. (H&S 1996:3132) HSM-karton: Specifikationer. Kapacitetsplan + supplerende materiale indlagt. (Mir.) (Tortzen4) Krigshistorie.
Tidligste år
 
1911 Seneste år
 
1959
Reference : Foto af TULA (II)
Reference : Foto af TULA (II)