ID-nummer | 7647 |
Skibsnavn | TULA |
Kend.bogstav. | NRTJ / OUMT |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1251 |
NRT | 718 |
DW | 1738 + 162 / 1764 + 153 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5614634 |
Byg.nr. | 0132 |
Byg.år | 1912 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1911-11-18. Afleveret 1912-01-12. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 254,4 x 37,2 x 15,1 / 18,5 feet (kend.) Lgd.o.a. 266,9 feet. |
Maskine | Dampmaskine 177 nHK, 1000 iHK, triple expansion type af værftets type. |
Teknik | Fart 10 knob, 2 dæk, welldæk type. 2 master, 2 samsonposter, 4 luger. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DFDS, København. I hjemmeflåden 1940-1945. |
Rederi før - efter | Solgt 1959-04-18 R. til Eisen & Metall KG., Hamburg, Tyskland for oph. |
Referencer | Fartøj BYG-03. HSM R-13. H2. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:1253. H&S 1996:3132. |
Bemærkninger | (H&S 1996:1253) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (Fred.) p.559 Data.Set med forskellig stavemåde: THULA / TULA / TULLA. (H&S 1996:3132 = HSM R-13) Linjetegning. (H&S 1996:3132) HSM-karton: Specifikationer. Kapacitetsplan + supplerende materiale indlagt. (Mir.) (Tortzen4) Krigshistorie. |
Tidligste år | 1911 |
Seneste år | 1959 |