Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NSPW / OYEY Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1457 NRT 865 DW 2189 + 146 Klstr. -
BT - NT - IMO 5603744 Byg.nr. 0143
Byg.år 1914 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afleveret 1914-03-21. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 249,2 x 38,1 x 15,1 / 18,4 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 158 nHK, 820 iHK, triple expansion maskine af værftets type.
Teknik2 dæk, welldæk type.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Progress D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Havareret 1943-10-09 i Gotenhafen ved bombning fra fly. Solgt 1958-02-27 R. til Mariustramp D/S A/S, København uden næ. Solgt 1959-05-14 R. til H.I. Hansen, Odense for oph.
ReferencerFartøj-BYG-03. HSM R-15. Årbog 2007-05. FEN-10-1365. H2. B2. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1253. H&S 1996:3143. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1253 = BYG-03) Ladeplan - kapacitetsplan fra værftet. (H&S 1996:3143 = HSM R-15) Linjetegning. (Fred.) Beskadiget 1943-10-09 ved flyangreb, mens liggende i Gdynia, rep. i Danzig. (H&S 1996:3143) HSM-karton: Specifikationsbog. Kapacitetsplan x 3. (BOG) Årbog 2007 p.55. Deltog i hjemmeflådens malmtransporter til Tyskland. (Krigsforlis) nr.433. (Søulyk.) 1943 nr.159.
Tidligste år
 
1914 Seneste år
 
1960
Reference : Foto af HENRY TEGNER