ID-nummer | 7649 |
Skibsnavn | NORDSØEN (I) |
Kend.bogstav. | NDFC |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 475,68 |
NRT | 305,41 |
DW | 550 + 50 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 3003370 |
Byg.nr. | 0165 |
Byg.år | 1891 |
Værft | B&W. Afløb 1891-04-11. Afleveret 1891-05-22. Bilbrev 1891-05-19. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 155,6 x 24,3 x 12,0 fod, maskinrum 29,0 fod (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 60 nHK, 300 iHK 2-cyl. compound type fra værftet. |
Teknik | Fart 9 knob, 1 dæk. 2 master, 3 luger. Rundt spejl, glat stævn. |
Person-info | - |
Reg.by | Esbjerg |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | CONCORDIA (Sv.) |
Rederi | B. til Partrederi med Jørgen L. og BR. hos Ditlev Lauritzen ved Firma JL, Esbjerg.
overtaget 1895-07-06 R. af Vesterhavet D/S A/S, Esbjerg. |
Rederi før - efter | Solgt 1899-03-07 R. til Caledonia Rederi-A/B, Helsingborg, Sverige og næ. til CONCORDIA. Forlist 1906-11-05 i Nordsøen ved grundstødning. |
Referencer | B&W K-057. |
H&S registr. | H&S 1996:2165. |
Bemærkninger | (H&S 1996:2165 = B&W K-057) Opstalt og plan. (Fred.) p.404. (Mir.) |
Tidligste år | 1891 |
Seneste år | 1906 |