Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJTM / OZOE Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype TK
BRT 10517 NRT 6468 DW 16400 Klstr. -
BT - NT - IMO 5607596 Byg.nr. 0590
Byg.år 1931 Værft B&W. Afløb 1931-08-15. Afleveret 1931-10-00. Reg.nr. D-103. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 490,8 x 67,8 x 35,8 feet (kend.) Maskine Diesel, 5000 iHK fra 2 stk. 6-cyl 4SA B&W motorer type 6630-S.
TeknikFart 11,5 knob, 2 dæk. 2 master, tankskib, maskine agter, bro midtskibs, krydserhæk.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til SHELFOIL (UK)
Rederi B. til Myren D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1934-10-10 R. til Det Danske Petroleums-A/S, København uden næ. Forlist 1940-01-12 på rejse fra Aruba til Nyborg ved Orkneyøerne, torpederet af tysk ubåd U-23 på position 58-59 N og 002-53 W.
ReferencerB&W K-067. Årbog 2008-05. FEN-10-1387. F2. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:2590. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:2590) Specifikationer for bygning af skrog og maskine. (Fred.) p.231: Forlist 1940-01-12 ved Orkneyøerne, torpederet af tysk U-23. Ved forliset sank agterskibet 1940-01-21. Efter krigen blev forskibet bjærget og omb. til lægter og oph. 1953 i Faslane. (BOG) Årbog 2008 p.81, 86: Om forlis. (Tortzen1) 2:9:5 + 3:5: Krigshistorie. (Tortzen2) p.430: Forlisposition 58.59 N og 002.53 W. (Krigsforlis) nr.14. (MK) 1984 nr.7 p.42: Olietransport. (Mir.)
Tidligste år
 
1931 Seneste år
 
1940 / 1953
Reference : Foto af DANMARK