Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NJMF / OXBS Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype PA
BRT 1359 NRT 552 DW 300 Klstr. -
BT - NT - IMO 5180465 Byg.nr. 0598
Byg.år 1931 Værft B&W. Afløb 1931-04-18. Afleveret 1931-07-00. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 257,7 x 40,0 x 14,4 feet (kend.) Maskine Diesel 2850 iHK, B&W 6-cyl. 2SA motor.
TeknikFart 15 knob, 3 dæk, 2 master, 1 luge, 1000 pax, 40 biler.
Person-info-
Reg.by Kalundborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til DASMAN (Pa.)
Rederi B. til DSB, København. Havareret 1942-04-24 ved minesprængning i Kalundborg Fjord, sat på grund, og senere bjærget og rep. Rederi
før - efter
Solgt 1966-01-13 R. til Gulf Marine Lines Co., Panama og næ. DASMAN. Forlist 1970-11-06 ved brand mens oplagt på position 19.07 N og 037.20 E. Kæntrede 1970-11-07. Kondemneret.
ReferencerDSB. B&W K-067. B&W R-11. CASSE K-02. FEN-05-0700. H2. B2. H&S registr.H&S 1996:2598. H&S 1996:5102. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:2598) Specifikationer for bygning af skrog og maskine. (Fred.) Minesprængt 1942-04-24 i Kalundborg Fjord, grundsat, bjærget og rep. (B&W R-11) 29 tegninger af interiører med møbler, gulvbelægning, vægge, koøjer etc. (H&S 1996:5102 = CASSE K-02) Generalarrangement, DSB-tryk. (Krigsforlis) nr.234. Havariposition 2,5 sm pejling 166 af Røsnæs Fyr. (Søulyk.) 1942 nr.166.
Tidligste år
 
1931 Seneste år
 
1970
Reference : Foto af KALUNDBORG