ID-nummer | 7707 |
Skibsnavn | GLENGARRY (UK) |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Motorskib |
Brugstype | LST |
BRT | 9138 |
NRT | - |
DW | 9760 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5131995 |
Byg.nr. | 0643 |
Byg.år | 1940 |
Værft | B&W. Afløb 1939-11-06. Afleveret 1940-11-00. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | Lgdo.a. 154,5 m., Lgd.pp. 145,2 m., Brd. 20,2 meter (Mir.) |
Maskine | Diesel, fra 2 stk. B&W motorer. |
Teknik | Fart 17 knob. Fragtskib, køleskib. |
Person-info | - |
Reg.by | Liverpool |
Reg.land | England |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | MEERSBURG (Ty.) |
Rederi | B. til og søsat som GLENGARRY til rederiet Alfred Holt & Co., Liverpool. England. Overtaget fra værft af Tyskland 1940-11-00 og næ. til MEERSBURG, |
Rederi før - efter | Overtaget af Engelske regering 1945 og næ. til EMPIRE HUMBER. tilbageleveret rederiet og næ. 1946 igen til GLENGARRY. Solgt 1970 til Ocean Steam Ship Co., London, og næ. til DARDANUS. Solgt 1971 til Glenn Line, London, og næ. til Glengarry. Oph. 1971-03-01 i Tadotsu. |
Referencer | B&W K-070. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:2643. |
Bemærkninger | (H&S 1996:2643 = B&W K-070) Specifikationer for bygning af skrog og maskine. (Mir.) (Værftet). |
Tidligste år | 1940 |
Seneste år | 1971 |