Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. DKAO Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST / KØLE
BRT 2988 NRT 1728 DW 2410 / 2500 Klstr. -
BT - NT - IMO 5533384 Byg.nr. 0647
Byg.år 1939 Værft B&W.. Afløb 1939-03-16. Afleveret 1939-06-08. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 337,1 x 45,10 x 19,5 feet og 321,4 x 45,8 x 26,1 feet (Fred.) Maskine Diesel, 4200 iHK 10-cyl. 2SA B&W motor type 1050-VF-90.
TeknikFart 15 knob. Køleskib, 1 dæk, 4 lastrum, 4 luger.
Person-info-
Reg.by Hamburg Reg.land Tyskland Omdøbt fra PRINSDAL (No.) Omdøbt til ASNES (No.)
Rederi kontraheret til Moltzau & Christensen, Oslo, men solgt inden aflev. til Fruchtreederei Harald Schuldt & Co., Hamburg, Tyskland, og næ. til AHRENSBURG. Rederi
før - efter
Bestyret 1940-1945 af Oberkom. der Kriegsmarine. Tildelt 1945 Norge, overtaget 1945-09-25 og næ. ASNES. Solgt 1946 til Thor Dahl, Sandefjord, og næ. til THORNES. Solgt 1947 Titchfield A/S, Oslo, og næ. til MONA LISA. Solgt 1956 til Siciliana Servizi Marittimi, Palermo, og næ. til SOMALIA. Solgt 1965 til Great Pacific Navigation Co., Keelung, Taiwan, og næ. til CHENCHANG. Solgt 1966 til Chung Lien Navigation Co., Panama, og næ. til CHUNG TAI. Oph. 1968-11-00 i Kaohssiung.
ReferencerB&W K-071. B&W R-16. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1580. H&S 1996:2647.
Bemærkninger(H&S 1996:2647) Specifikationer for bygning af skrog og maskine.. Tegning, opstalt med planer og snit af alle dæk. Dateret 1938. (H&S 1996:1580) Ordrebog I/022: Værftsleverance af nautik. (ELI) (Vikingen) 1939, hft. 13 p.41f. (Fred.manus.) Detaljer. (Mir.)
Tidligste år
 
1939 Seneste år
 
1968