Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYFC Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 4325 / 2784 NRT 2489 / 1494 DW 5875 / 5090 Klstr. -
BT - NT - IMO 5149681 Byg.nr. 0682
Byg.år 1948 Værft B&W. Afløb 1946-01-16. Afleveret 1948-05-28. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 339,5 x 51,0 x 27,9 / 31,2 feet (kend.) Maskine Diesel 2800 iHK, B&W 5-cyl. 2SA 562-VTF-115 motor.
TeknikHANSA B type. Fart 13 knob, 2 dæk åben / lukket shelterdæk type. 2 højtanke til ladning. 2 master, 4 lastrum, 4 luger.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra SPITALERTOR (Ty.) Omdøbt til CLEMENTINE (Lib.)
Rederi Kontraheret til Schiffahrt-Treuhand, Hamburg under HANSA-programmet med planlagt navn SPITALERTOR. Overt. 1945-05-00 af den danske stats A/S af 6/2 1943. Solgt 1948 ved afleveringen til APM, D/S Svendborg A/S, København. Rederi
før - efter
Solgt 1967-05-17 R. til Brigantine Transport Corp., Monrovia og næ. til CLEMENTINE. Solgt 1968 til Hong Kong Islands Shipping Co., og næ. til PING CHAU, Monrovia. Solgt 1977 til Asean Line SA., Panama, og næ. til OCEAN SPEWAY (3ELC). Solgt 1977 til Lih Fong Navigation Co., Panama, og næ. til LIH FONG (3ELC). Oph. 1982-12-09 i Kaohsiung hos Li Chong Steel & Iron Works.
ReferencerB&W K-074. BYG K-18. HANSA. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:2682.
Bemærkninger(H&S 1996:2682 = B&W K-074) Specifikationer for bygning af skrog og maskine. (H&S 1996:2682 = BYG K-18) Tilsynsbog fra inspektøren fra The British Corporation Register of Shipping and Aircraft for maskineriet. (Fred.) Bestilt til besættelsesmagten under WW2 som SPITALERTOR som dampskib, men ændret efter overtagelse af den danske stat i 1945. I 1947 solgt til APM. (MK 7) p.132: Bygningsdata. (Mir.)
Tidligste år
 
1948 Seneste år
 
1982
Reference : Foto af HERTA MÆRSK