Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXWN Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 5261,21 / 3458 NRT 3033,32 / 1838 DW 7400 / 5900 Klstr. -
BT - NT - IMO 5203695 Byg.nr. 0740
Byg.år 1956 Værft B&W. Afløb 1956-05-08. Afleveret 1956-07-00. Reg.nr. D-496. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 375,0 x 54,0 x 22,1 feet (kend.) Maskine Diesel 4500 iHK, 6-cyl. 2SA B&W motor type 662-VTBF-115.
TeknikFart 14,75 knob, 2 dæk åben / lukket shelterdæk type, 5 lastrum, 5 luger, 4 højtanke.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til LARS MAERSK (Lib.)
Rederi B. til Svendborg D/S A/S = APM, København. Reg. 1956-07-26 R. Omb. 1960-07-28 til 1960-08-00, forlænget. Overgået 1974-02-26 R. til I/S af Svendborg og 1912. Rederi
før - efter
Solgt 1976-10-00 til Geraldine Transport Corp. Monrovia og næ. til LARS MAERSK (5MPW Reg.nr. 5717). Oph. 1980-01-29 i Kaohsiung.
ReferencerB&W K-081. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:2740.
Bemærkninger(H&S 1996:2740) Specifikationer for bygning af skrog og maskine. (Fred.) Omb. 1960-07-28 ank. ved Mitsui Zosen, Tamano, forlænget 10 meter og nymålt: 5915 / 3886 BRT, 3678 / 2182 NRT, 8139 / 6494 DWt, 444,7 / 408,4 x 54,2 x 21,8 feet (LR). (Mir.)
Tidligste år
 
1956 Seneste år
 
1980
Reference : Foto af LARS MÆRSK