Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OXFT Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 5198,12 / 3656,40 NRT 3231,90 / 1881,63 DW 7900 / 6110 / 6150 Klstr. -
BT - NT - IMO 5142126 Byg.nr. 0750
Byg.år 1958 Værft B&W. Afløb 1958-01-08. Afleveret 1958-04-00. Bilbrev 1958-03-13. Reg.nr. D-563. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 390,1 x 54,1 x 29,2 feet (kend.) Maskine Diesel 5760 iHK, 8-cyl. 2SA B&W motor type 850-VTBF-110.
TeknikFart 14 knob. 2 dæk åben / lukket shelterdæk type. 4 lastrum, 5 luger, maskine agter, bro midtskibs, 4 lasttanke for 474 tons.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til BANG POO (SG.)
Rederi B. til I/S med Svendborg D/S A/S og D/S af 1912 A/S ved APM, København. Rederi
før - efter
1978 sidste år i Flg. Solgt 1978 til Seatran Marine Co., Bangkok, og næ. til BANG POO. Solgt 1980 til Hong Leong-Seatran Lines Pte Ltd., Singapore. Forlist 1982-03-21 efter kollision med M/S WU TAI SHAN ud for Wenling. Oph. 1982-05-09 i Kaohsiung hos Tong Yung Copper & Iron.
ReferencerFEN-01-0083. REG-03-1024. H&S registr.SR-foto.
Bemærkninger(Fred.) p.188. (Mir.) Data. (REG-03-1024) Yderligere data om ejerforhold.
Tidligste år
 
1958 Seneste år
 
1982
Reference : Foto af HANS MÆRSK (II)
Reference : Kopi af skibsregisterbladet for skibet HANS MÆRSK.