Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYDG Sam-kode BOG-00145 Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 1394 NRT 788 DW 2305 + 145 Klstr. -
BT - NT - IMO 5226611 Byg.nr. 0213
Byg.år 1933 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1933-06-10. Afleveret 1933-07-15. Reg.nr. C-607. I 1948 omb. i Genoa og Reg.nr. C-5. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 262,2 x 39,7 x 15,4 / 18,5 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 800 - 1140 iHK, 4-cyl. double compoundmaskine værftets type. Oliefyret, 2 kedler.
TeknikFart 10,75 / 12 knob. 1 dæk, 2 master. Krydserhæk. 10 pax.
Person-info-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra STELLA Omdøbt til CALFA (Pa.)
Rederi Solgt 1948-03-31 R. til Hetland D/S A/S, København og næ. til SUSAA. Rederi
før - efter
Solgt 1952-12-00 til Calfa Steamship Co., Panama og næ. til CALFA. Soglt 1956-11-00 til Hinrich Peters, Hamburg, og næ. til URSULA PETER (DINR). Oph. 1964-10-03 i Lübeck hos R. Harmstorf.
ReferencerÅrbog 1992-06. KOP-1. H&S registr.H&S 1996:3213. H&S 1990:0831.
BemærkningerOptræder i årbog 1992, p. 111. (Fred.) p.406. Tilbagelev. efter krigen. (H&S 1996:3213) Specifikationsbog for skrog. (H&S 1990:0831) Befragtningsdataark. (Mir.)
Tidligste år
 
1948 Seneste år
 
1964

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1933 - 1948 STELLA (III) OXIH B. til JL - Vesterhavet D/S A/S, København. Overt. af Frankrig og senere Tyskland under WW2.
1948 - 1964 OYDG Solgt 1948-03-31 R. til Hetland D/S A/S, København og næ. til SUSAA.