ID-nummer | 7805 |
Skibsnavn | SUSAA (II) |
Kend.bogstav. | OYDG |
Sam-kode | BOG-00145 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 1394 |
NRT | 788 |
DW | 2305 + 145 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5226611 |
Byg.nr. | 0213 |
Byg.år | 1933 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1933-06-10. Afleveret 1933-07-15. Reg.nr. C-607. I 1948 omb. i Genoa og Reg.nr. C-5. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 262,2 x 39,7 x 15,4 / 18,5 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 800 - 1140 iHK, 4-cyl. double compoundmaskine værftets type. Oliefyret, 2 kedler. |
Teknik | Fart 10,75 / 12 knob. 1 dæk, 2 master. Krydserhæk. 10 pax. |
Person-info | - |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | STELLA |
Omdøbt til | CALFA (Pa.) |
Rederi | Solgt 1948-03-31 R. til Hetland D/S A/S, København og næ. til SUSAA. |
Rederi før - efter | Solgt 1952-12-00 til Calfa Steamship Co., Panama og næ. til CALFA. Soglt 1956-11-00 til Hinrich Peters, Hamburg, og næ. til URSULA PETER (DINR). Oph. 1964-10-03 i Lübeck hos R. Harmstorf. |
Referencer | Årbog 1992-06. KOP-1. |
H&S registr. | H&S 1996:3213. H&S 1990:0831. |
Bemærkninger | Optræder i årbog 1992, p. 111. (Fred.) p.406. Tilbagelev. efter krigen. (H&S 1996:3213) Specifikationsbog for skrog. (H&S 1990:0831) Befragtningsdataark. (Mir.) |
Tidligste år | 1948 |
Seneste år | 1964 |