Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYOB Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype PROD
BRT 20933,38 NRT 12972,22 DW 33420 Klstr. -
BT - NT - IMO 7912733 Byg.nr. 0226
Byg.år 1981 Værft Nakskov Skibsværft A/S. Afløb 1980-11-21. Afleveret 1981-06-23 (rederiet). Reg.nr. D-2710. Byg.by Nakskov Byg.land Danmark
Dimension 163,38 x 25,91 x 15,30 meter (LR) Lgd.bb. 170,69 m. Maskine Diesel 13050 iHK ved 123 omdr./min. 6-cyl. 2SA B&W (nyudviklet) type 6L67GFCA motor.
TeknikFart 15,8 - 16,0 knob. 1 dæk, kort poop og bak, bulbstævn, maskine og bro agter. 12 c og 2 x 6 sidetanke. FV-generator til 30 t per døgn.
Person-infoKaptajn K.F. Kramme, fra ny-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til EAC, København. Rederi
før - efter
1986 er sidste år i skibslisten. Solgt 1989 og næ. til FORT WINDSOR. Solgt 1994 og næ. til CAPRI BETA. Solgt 1996 og næ. til MELODY. Oph. 2005-04-10 på Alang Beach.
ReferencerEAC K-130. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:5239. H&S 1992:0203.
Bemærkninger(H&S 1996:5239 = EAC K-130) Tegninger oprindeligt i ØK's arkiv. (Fred.) p.115. Var påbegyndt som liner replacement vessel, men undervejs konverteret til produkttankskib. (ØK-Bladet) Gudmor fru Helle-Vibeke Kjeldsen gift med landbrugsrådets præsident O.A. Kjeldsen. (H&S 1992:0203) Afleverings- og afløbsmeddelelse 1980. (Mir.)
Tidligste år
 
1981 Seneste år
 
2005