Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. OYER Sam-kode - Rig-Maskine Motorskib Brugstype LST
BRT 2099 NRT 1046 DW 2300 Klstr. -
BT - NT - IMO 5072840 Byg.nr. 0885
Byg.år 1948 Værft Cantieri Navali Ansaldo SA., Sestri Ponente. Afløb 1948-04-15. Afleveret 1948-06-00. Byg.by Genoa Byg.land Italien
Dimension 306,4 x 45,1 x 16,0 / 18,9 feet (kend.) Maskine Diesel 2800 iHK Fiat 7-cyl. 2SA motor.
TeknikFart 14,5 knob, 2 dæk åben shelterdæk type, 2 master, 4 lastrum, 4 luger, kølelast, 12 pax.
Person-info-
Reg.by Svendborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til DUCHY OF NORMANDY (Kan.)
Rederi B. til Christian Clausen, skibsreder, Svendborg. Solgt 1955-12-00 til Duchy Shipping Co. Ltd. Guernsey med C. Clausen som delejer, og næ. til DUCHY OF NORMANDY. Rederi
før - efter
Solgt 1960-06-00 til Cimbria Reederei AG., Hamburg og næ. CIMBRIA. Rederiet ejet af C. Clausen, København. Solgt 1973 til Clausen Singapore uden næ. Også C. Clausenejet. Solgt 1975 til Sharbatly Establishment for Trade and Development. Jeddah, og næ. til NAHED (HZAL). Forlist 1977-10-30 ud for Jeddah efter kollision med EUROCARRIER, position 21.28 N og 039.08 E.
ReferencerUDL-R01. FEN-12-1644. H&S registr.H&S 1996:1290. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:1290) Generalplan for skibet i 4 blade. (Fred.) p.127f. (Mir.) Ved forliset omkom 3 mand.
Tidligste år
 
1948 Seneste år
 
1977
Reference : Foto af VERNA CLAUSEN