Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NTWM Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA
BRT 970,77 NRT 435,73 DW 250 + 60 Klstr. -
BT - NT - IMO 5616373 Byg.nr. 0034
Byg.år 1883 Værft Kockums Mekaniska Verkstads A/B. Afløb 1882-12-28. Bilbrev 1883-10-31. Byg.by Malmö Byg.land Sverige
Dimension 244,0 x 33,4 x 14,3 fod (kend.) Maskinrum 75,4 fod. Maskine Dampmaskine, 1300 iHK, compound type.
TeknikMat klink af jern. 1 dæk, ingen mast, 2 skorstene tværskibs, 2 jernbanespor.Ens stævne i begge ender - afrundet ved dækket og lodret under.
Person-infoKaptajn S. Weidemann, Korsør. Kaptajn A. Dyrehave, Korsør.
Reg.by Korsør / Kalundborg Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Indenrigsministeriet / De Sjællandske Statsbaner, Korsør. Rederi
før - efter
Overt. 1887 DSB, København. Solgt 1923-07-02 A. til Kiel for oph.
ReferencerDSB. UDL R-01. CASSE K-03. FEN-05-0757. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1290. H&S 1996:5103.
Bemærkninger(H&S 1996:1290) Plan af jernbanedæk. Rosendahl-2) p.105. (Fred.) Åbnede storebæltsruten Korsør-Nyborg i 1883. Fra 1914 til 1925 på ruten Kalundborg-Århus. Nymålt 1922 (Flg. 1922) (H&S 1996:5103 = CASSE K-03) Generalarrangement i kopi, tryk: C.W. Kreidel's Verlag, Wiesbaden. (FEN-05-0757) Tre stik af færgen. (Mir.)
Tidligste år
 
1883 Seneste år
 
1923
Reference : Stik af hjulskibet KORSØR (I) i færgeleje, dæksbillede, i søen.