Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NVJT / OYWB Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype ISB
BRT 416,98 NRT 180,78 DW 238 + 75 Klstr. -
BT - NT - IMO 5609046 Byg.nr. 0041
Byg.år 1884 Værft Kockums Mekaniska Verkstad A/B. Afløb 1883-12-10. Afleveret 1884-12-10. Reg.nr. G-84. Byg.by Malmö Byg.land Sverige
Dimension 134,1 x 30,4 x 13,7 feet (kend.) Maskine Dampmaskine, 185 nHK, 1000 iHK, 2-cyl. compound type. 2 kedler. Fik 1930 ny triple expansion maskine.
TeknikFart 9 knob. Isbryder og passagerskib, klink af jern, 1 dæk, 2 master, spidsgattet, glat stævn. Omb. 1906 til bjærgningsskib.
Person-infoKaptajn H.C. Christensen, København (flere gange). Kaptajn C.A. Bang, Kbh. Kaptajn N.P. Svendsen, Kbh.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til POSEIDON (Pol.)
Rederi B. til DFDS, København. Rederi
før - efter
Solgt 1947-03-06 R. til Glowny Urzed Morsky, Gdansk, Polen og næ. til POSEIDON. Oph. 1962 i Gdansk.
ReferencerORG-N. Årbog 1950-05. FEN-04-0430. H&S registr.SR-foto. H&S 1949:1148.
BemærkningerOptræder i årbog 1950 p. 87-91, 101. (Fred.) p.699: Data. Omb. 1905 B&W isbryder og bugserbåd, og omb. 1930 Frederikshavn ny maskine 1400 iHK. (H&S 1949:1148) Stik fra Ill.Tid. 1895. (Mir.) (Rosendahl-2) p.71-72: Data.
Tidligste år
 
1884 Seneste år
 
1962
Reference : Foto af BRYDEREN
Reference : Tegning af BRYDEREN i is af Fr. Winther.