ID-nummer | 7949 |
Skibsnavn | BRYDEREN |
Kend.bogstav. | NVJT / OYWB |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | ISB |
BRT | 416,98 |
NRT | 180,78 |
DW | 238 + 75 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5609046 |
Byg.nr. | 0041 |
Byg.år | 1884 |
Værft | Kockums Mekaniska Verkstad A/B. Afløb 1883-12-10. Afleveret 1884-12-10. Reg.nr. G-84. |
Byg.by | Malmö |
Byg.land | Sverige |
Dimension | 134,1 x 30,4 x 13,7 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine, 185 nHK, 1000 iHK, 2-cyl. compound type. 2 kedler. Fik 1930 ny triple expansion maskine. |
Teknik | Fart 9 knob. Isbryder og passagerskib, klink af jern, 1 dæk, 2 master, spidsgattet, glat stævn. Omb. 1906 til bjærgningsskib. |
Person-info | Kaptajn H.C. Christensen, København (flere gange). Kaptajn C.A. Bang, Kbh. Kaptajn N.P. Svendsen, Kbh. |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | POSEIDON (Pol.) |
Rederi | B. til DFDS, København. |
Rederi før - efter | Solgt 1947-03-06 R. til Glowny Urzed Morsky, Gdansk, Polen og næ. til POSEIDON. Oph. 1962 i Gdansk. |
Referencer | ORG-N. Årbog 1950-05. FEN-04-0430. |
H&S registr. | SR-foto. H&S 1949:1148. |
Bemærkninger | Optræder i årbog 1950 p. 87-91, 101. (Fred.) p.699: Data. Omb. 1905 B&W isbryder og bugserbåd, og omb. 1930 Frederikshavn ny maskine 1400 iHK. (H&S 1949:1148) Stik fra Ill.Tid. 1895. (Mir.) (Rosendahl-2) p.71-72: Data. |
Tidligste år | 1884 |
Seneste år | 1962 |