Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBQV Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 975,66 NRT 700,33 DW 1404 Klstr. -
BT - NT - IMO - Byg.nr. 1133596
Byg.år 1889 Værft Howaldtswerke, Georg Howaldt, Dietrichsdorf. Afløb 1889-11-00. Afleveret 1889-12-04. Byg.by Kiel Byg.land Tyskland
Dimension 196-9 x 27-7 x 17-2 / 10-1 fod (kend.) Dybg. 10-5 feet. Maskine Dampmaskine, 360 iHK, triple exp. af værftets type
TeknikFart 8,5 knob. Mat. klink af stål. 2 dæk, spardæk type. 2 lastrum, 3 luger, 2 master, 3 bomme.
Person-infoBesætning 16 mand. Kaptajn C.F.J. Schmiegelow (Flg. 1891). Kaptajn A.R. Warming. Kaptajn J.O.A. Sørensen 1894 (Rosen). Kaptajn H.V.G.T. Schultz (Flg. 1909).
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til Torm D/S A/S, København. Rederi
før - efter
Rekvireret 1917-03-31 af The Shipping Controller, London, og management givet til R.S. Dalgliesh, Newcastle. Forlist 1918-03-18 efter kollision på Le Havre red med S/S NIRVANA. Sunket.
ReferencerORG-N. Årbog 1951-02. H&S registr.-
BemærkningerOptræder i årbog 1951 p. 51. (Fred.) ikke medtaget. (Rosendahl-2) p.120: Omb. 1892 af aptering og ny måling 675 NRT. Kollision 1894-09-17 ved Falsterbo fyrskib med S/S WELBURY af West Hartlepool. Grundstødning 1899-01-15 ved Longstone fyr. (Flg. 1891) (Flg. 1918) Sidste år i listen. (The Torm Ships). (ELI) (Søulyk.) 1894 nr.6: Kollision med S/S WELBUG af West Hartlepool. + 1899 p.46: Grundstødning ved Longstone. + 1909 p.20: Grundstødt ved Hals + 1911 p.20: Grundstødt i Randers Fjord + 1912 p.20: Kollision med S/S HESSELØ i Odense Kanal + 1913 p.22: Kollision med S/S BODIL af Esbjerg.
Tidligste år
 
1889 Seneste år
 
1918