ID-nummer | 7976 |
Skibsnavn | ALICE |
Kend.bogstav. | NBQV |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | LST |
BRT | 975,66 |
NRT | 700,33 |
DW | 1404 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | 1133596 |
Byg.år | 1889 |
Værft | Howaldtswerke, Georg Howaldt, Dietrichsdorf. Afløb 1889-11-00. Afleveret 1889-12-04. |
Byg.by | Kiel |
Byg.land | Tyskland |
Dimension | 196-9 x 27-7 x 17-2 / 10-1 fod (kend.) Dybg. 10-5 feet. |
Maskine | Dampmaskine, 360 iHK, triple exp. af værftets type |
Teknik | Fart 8,5 knob. Mat. klink af stål. 2 dæk, spardæk type. 2 lastrum, 3 luger, 2 master, 3 bomme. |
Person-info | Besætning 16 mand. Kaptajn C.F.J. Schmiegelow (Flg. 1891). Kaptajn A.R. Warming. Kaptajn J.O.A. Sørensen 1894 (Rosen). Kaptajn H.V.G.T. Schultz (Flg. 1909). |
Reg.by | København |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til Torm D/S A/S, København. |
Rederi før - efter | Rekvireret 1917-03-31 af The Shipping Controller, London, og management givet til R.S. Dalgliesh, Newcastle. Forlist 1918-03-18 efter kollision på Le Havre red med S/S NIRVANA. Sunket. |
Referencer | ORG-N. Årbog 1951-02. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | Optræder i årbog 1951 p. 51. (Fred.) ikke medtaget. (Rosendahl-2) p.120: Omb. 1892 af aptering og ny måling 675 NRT. Kollision 1894-09-17 ved Falsterbo fyrskib med S/S WELBURY af West Hartlepool. Grundstødning 1899-01-15 ved Longstone fyr. (Flg. 1891) (Flg. 1918) Sidste år i listen. (The Torm Ships). (ELI) (Søulyk.) 1894 nr.6: Kollision med S/S WELBUG af West Hartlepool. + 1899 p.46: Grundstødning ved Longstone. + 1909 p.20: Grundstødt ved Hals + 1911 p.20: Grundstødt i Randers Fjord + 1912 p.20: Kollision med S/S HESSELØ i Odense Kanal + 1913 p.22: Kollision med S/S BODIL af Esbjerg. |
Tidligste år | 1889 |
Seneste år | 1918 |