Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NCDG Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA
BRT 102,05 NRT 62,22 DW - Klstr. 35
BT - NT - IMO 5609055 Byg.nr. -
Byg.år 1857 Værft Charles Lungley, Deptford / C. Lungley, Humphreys, Tennant & Dykes, Deptford Green. Afleveret 1859-05-29 (bilbrev). Byg.by Deptford / London Byg.land England
Dimension 144,3 x 16,8 x 7,0 feet Maskine Dampmaskine 60 HK fra Humphrys, Tennant & Dykes. 2 kedler.
TeknikMat. klink af jern, 1 dæk, 2 master, kvindelig galion. Uden vingehuse.
Person-infoKaptajn Prahl, 1857-1871.
Reg.by Helsingør / København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til D/S i Helsingør A/S, Helsingør. Ankom 1857-06-04. Ruter i Øresund. Rederi
før - efter
Overtaget 1874 af København-Malmö D/S A/S, København. Solgt 1874-07-09 til DFDS, Kbh. Hjs. ændret 1875-05-21 til Kbh. Oph. 1876-09-14, anmeldelse, i København. Mærkerne udhugget 1876-09-26.
ReferencerB&W K-001. UDL R-01. H&S registr.H&S 1996:1290.
Bemærkninger(H&S 1996:1290 = UDL R-01) Specifikationer for bygning af skrog og maskine. (Fred.) p.76. (Prior).
Tidligste år
 
1857 Seneste år
 
1876