Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDQJ Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA
BRT 429,92 NRT 183,48 DW 100 + 16 Klstr. -
BT - NT - IMO 5600266 Byg.nr. 0031
Byg.år 1891 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Afløb 1891-02-28. Afleveret 1891-10-11. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 171,4 x 24,8 x 11,6 feet (kend.). Br. over hjulkasser 41,0 feet. Fra (Fred.) 206,3 x 26,2 x 11,9 feet. Maskine Dampmaskine, hjulskib, 550 iHK 2-cyl. compound type af værftets type.
TeknikFart 10 knob, 1 dæk, 1 jernbanespor. 2 skorstene tværskibs.
Person-infoKaptajn Mogensen førte det fra nybyg. 1891-
Reg.by Helsingør / Fredericia / Helsingør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DSB, København. Rederi
før - efter
Oph. 1935-12-30 A., men opstillet Århus Stevedoreklub.
ReferencerDSB. HSM R-03. HSM R-22. CASSE K-03. Årbog 1967-08. Årbog 1991-07. DSB R-01. FEN-05-0707. H&S registr.H&S 1996:1340. H&S 1996:3031. H&S 1996:5103. SR-foto. H&S 2006:0119.
Bemærkninger(H&S 1996:3031) (R-03) Tegning langskibs og to tværskibs snit. (R-22) Middelspantplan. (Fred.) (H&S 1996:3031) HSM-karton: Specifikationshæfte. Kontrakt. Beregninger og dokumenter. Konstruktionstegninger flere end 60. (H&S 1996:5103 = CASSE K-03) Generalarrangement, DSB-tryk. (BOG) Årbog 1967 p.166-167: Ny færge, omtalt i Ill.Tid. + Årbog 1991 p.103. (H&S 1996:1340 = DSB R-01) Detaljer til Skovlhjul. (H&S 2006:0119) En del dokumenter med tilknytning til bygningen.
Tidligste år
 
1891 Seneste år
 
1935
Reference : Foto af KRONPRINSESSE LOUISE