Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NBMC / OXQS Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib / hjulskib Brugstype PA
BRT 331,99 NRT 138,94 DW 90 + 16 Klstr. -
BT - NT - IMO 5608959 Byg.nr. 0152
Byg.år 1889 Værft B&W. Afleveret 1889-10-04. Bilbrev 1889-09-30. Reg.nr. B-59. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 166,0 x 26,1 x 10,9 feet (kend.) Over hjulks. 43,7 feet. (Fred.): 206,4 x 26,3 x 10,9 feet efter forlængelse 1904. Maskine Dampmaskine 201 nHK, 480 iHK, 2-cyl. compound type fra værftet. 2 kedler.
TeknikMat. klink af stål. 1 dæk. Jernbanefærge med et spor, 2 tværskibs anbragte skorstene. Lodrette stævne.
Person-infoKaptajn Jørgen Anton Jørgensen, Vordingborg.
Reg.by Masnedsund / Fredericia Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til DSB, København. Rederi
før - efter
Oph. 1935-12-30 A. i Århus.
ReferencerDSB. B&W R-04. CASSE K-01. B&W R-18. B&W R-19. DSB R-01. FEN-05-0677. ORG-N. H&S registr.H&S 1996:1340. H&S 1996:2152. H&S 1996:5101. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:2152) Tegninger efter forlængelsen 1904 på Kjøbenhavns Flydedok 3 planer og snit samt to planer og snit. 2 tegninger fra DSB 1904-02-17 af samme. (Fred.) p.27: Nye mål efter omb. 438 BRT, 238 NRT, 90 + 16 DW, 206,4 x 26,3 x 10,9 feet (kend.) Br. o.hjulk. 43,4 feet. Indsat på Lillebælt fra 1899. (H&S 1996:5101 = CASSE K-01) Generalarrangement DSB-tegnet efter forlængelse 1904. (B&W R-19) Opstalt og 3 dæksplaner dateret 1932-08-01. ( H&S 1996:1340 = DSB R-01) Detaljer til Skovlhjul. (JM) Ruterne Masnedø - Orehoved 1889-1898. Oddesund N-S 1898-1899. Fredericia - Strib 1899-1935. (Rosendahl-2) p.77: Data.
Tidligste år
 
1889 Seneste år
 
1935
Reference : Foto af DAGMAR