ID-nummer | 8036 |
Skibsnavn | DAGMAR |
Kend.bogstav. | NBMC / OXQS |
Sam-kode | - |
Rig-Maskine | Dampskib / hjulskib |
Brugstype | PA |
BRT | 331,99 |
NRT | 138,94 |
DW | 90 + 16 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5608959 |
Byg.nr. | 0152 |
Byg.år | 1889 |
Værft | B&W. Afleveret 1889-10-04. Bilbrev 1889-09-30. Reg.nr. B-59. |
Byg.by | København |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 166,0 x 26,1 x 10,9 feet (kend.) Over hjulks. 43,7 feet. (Fred.): 206,4 x 26,3 x 10,9 feet efter forlængelse 1904. |
Maskine | Dampmaskine 201 nHK, 480 iHK, 2-cyl. compound type fra værftet. 2 kedler. |
Teknik | Mat. klink af stål. 1 dæk. Jernbanefærge med et spor, 2 tværskibs anbragte skorstene. Lodrette stævne. |
Person-info | Kaptajn Jørgen Anton Jørgensen, Vordingborg. |
Reg.by | Masnedsund / Fredericia |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | - |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DSB, København. |
Rederi før - efter | Oph. 1935-12-30 A. i Århus. |
Referencer | DSB. B&W R-04. CASSE K-01. B&W R-18. B&W R-19. DSB R-01. FEN-05-0677. ORG-N. |
H&S registr. | H&S 1996:1340. H&S 1996:2152. H&S 1996:5101. SR-foto. |
Bemærkninger | (H&S 1996:2152) Tegninger efter forlængelsen 1904 på Kjøbenhavns Flydedok 3 planer og snit samt to planer og snit. 2 tegninger fra DSB 1904-02-17 af samme. (Fred.) p.27: Nye mål efter omb. 438 BRT, 238 NRT, 90 + 16 DW, 206,4 x 26,3 x 10,9 feet (kend.) Br. o.hjulk. 43,4 feet. Indsat på Lillebælt fra 1899. (H&S 1996:5101 = CASSE K-01) Generalarrangement DSB-tegnet efter forlængelse 1904. (B&W R-19) Opstalt og 3 dæksplaner dateret 1932-08-01. ( H&S 1996:1340 = DSB R-01) Detaljer til Skovlhjul. (JM) Ruterne Masnedø - Orehoved 1889-1898. Oddesund N-S 1898-1899. Fredericia - Strib 1899-1935. (Rosendahl-2) p.77: Data. |
Tidligste år | 1889 |
Seneste år | 1935 |