Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode - Rig-Maskine Bark Brugstype LST
BRT 370 NRT 323 DW 420 Klstr. 161,5 / 171
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1858 Værft Skibsbygmester C.R. Fridll. Afløb 1858-05-20. Bilbrev Byg.by Vestervik Byg.land Sverige
Dimension 130-10 x 29-3 x 12-8,5 fod Maskine Sejl
TeknikMat. kravel af træ. 1 dæk, 3 master, klipperstævn.
Person-infoKaptajn H.P.J. Holm, fra ny. Kaptajn Elizæus Leigh, 1858-
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til MARY (No.)
Rederi B. til partrederi i Vestervik og købt som nyt til Jacob Holm & Sønner, København. Afgik jomfrurejse 1858-11-04. Rederi
før - efter
Forlist 1867-10-29 under orkan i St. Thomas, kondemneret. Solgt ved auktion 1867-11-08 efter hævet vrag til H. Halvorsen & Co. Oslo, Norge og næ. til MARY. MARY forliste 1887-07-19 i storm i Carston.
ReferencerUDL R-02. GRU-03-0049. SR-bilag 1955:0810. H&S registr.H&S 1996:1290. H&S 2008:0327.
Bemærkninger(H&S 1996:1290) Linjetegning. (Fred.) (H&S 2008:0327 = GRU-03-0049) Historie, kaptajner, rejser og økonomi. Første længere rejse var til Australien. Senere Sydamerika, Vestindien. Bilagt foto af auktionen 1867, konnossement af 1862-09-22, gageoversigt for besætning 1863 august, kaptajn C. Leigh, og ditto for september 1864. (SR-bilag 1955:0810) Skibslisteoplysning.
Tidligste år
 
1858 Seneste år
 
1887