ID-nummer | 8102 |
Skibsnavn | AAR (tysk for ØRNEN) |
Kend.bogstav. | - |
Sam-kode | SAM-0543 |
Rig-Maskine | Fregatskib |
Brugstype | LST |
BRT | - |
NRT | 445 |
DW | - |
Klstr. | 169 |
BT | - |
NT | - |
IMO | - |
Byg.nr. | - |
Byg.år | 1840 / 1854 |
Værft | Skibsbygmester Jørgen Paulsen eller skibsbygmester Thorkild Andersens værft. Afløb 1840-05-00. |
Byg.by | Åbenrå |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 43,59 x 7,98 x 5,18 meter (Fred.manus) |
Maskine | Sejl. Fregatskibsrigning. |
Teknik | Mat. kravel af træ, 1 dæk, 3 master. |
Person-info | Kaptajn Christian Friedrich Bruhn (1854) |
Reg.by | Åbenrå |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | HARPYE |
Omdøbt til | - |
Rederi | Overt. 1854 fra Jørgen Bruhn af Christian F. Bruhn til 1861. Fra 1857-12-04 til 1858-04-08 KR. hos Johann C.H. Ziel, Hamburg. |
Rederi før - efter | Forlist 1861-10-18 eller -19 under taifun ved Samasame-øerne E forTaiwan. |
Referencer | Bossen. KOP-1. |
H&S registr. | - |
Bemærkninger | (Holm-P- Fjernøstl.Farv.) (Schlaikier p. 98, 107f, 186) Forlist 1861 i tyfon ved Taiwan. (Bossen) HARPYE: ved overt. 1854 forlænget på Kalø til 169 Kls. og fra 1854-07-31 reg. i Hamburg, hvor Christian Bruhn havde taget borgerskab. (MK) 1986 nr.10 p.86. (Fred.manus) Ved forliset bjærgede passagerer og besætning sig i land. Efter ophold hos de lokale indbyggere blev de undsat af skonnertbriggen FALCK af Sønderborg, kaptajn Christensen, og landsat i Ningpo. (StD-1) p.143. |
Tidligste år | 1854 |
Seneste år | 1861 |