Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. - Sam-kode SAM-0543 Rig-Maskine Fuldskib Brugstype LST
BRT - NRT - DW - Klstr. 110 / 112
BT - NT - IMO - Byg.nr. -
Byg.år 1840 Værft Skibsbygmester Jørgen Paulsen eller skibsbygmester Thorkild Andersens værft. Afløb 1840-05-00. Byg.by Åbenrå Byg.land Danmark
Dimension - Maskine Sejl. Fregatskibsrigning.
TeknikMat. kravel af træ, ? dæk, 3 master.
Person-infoKaptajn Wolle Schmidt. Kaptajn Eschel Boysen. Kaptajn Chr. Bachmann (1851) og Christian Bruhn.
Reg.by Åbenrå Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til ÅR
Rederi B. 1840 til partrederi ved agent Jørgen Bruhn som KR. med 1/4-part. Samt Hans D. Bruhn, Høgebjerg, Wolle Schmidt og Christian Bruhn. Rederi
før - efter
Hans D. Bruhn overtog senere Jørgen Bruhns part. Overt. 1854 af Christian F. Bruhn. Forlist 1861 i tyfon ved Taiwan.
ReferencerBossen. H&S registr.-
Bemærkninger(Holm-P- Fjernøstl.Farv.) (Schlaikier p. 98, 107f, 186) (Bossen) HARPYE: ved overt. 1854 forlænget på Kalø til 169 Kls. med bilbrev fra 1854-07-31 reg. i Hamburg, hvor Christian Bruhn havde taget borgerskab, og næ. til AAR. (StD-2) p.157 og (Fred.manus): Uoverensstemmelse med bygmester og rederes rækkefølge. (Fred.manus) mener at Jørgen Paulsen er den rette mester. (MK) 1986 nr.10 pp.86: Omb. 1854. (Hans Bruhn Erindringer) p.53.
Tidligste år
 
1840 Seneste år
 
1854

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1840 - 1854 - B. 1840 til partrederi ved agent Jørgen Bruhn som KR. med 1/4-part. Samt Hans D. Bruhn, Høgebjerg, Wolle Schmidt og Christian Bruhn.
1854 - 1861 AAR - Overt. 1854 fra Jørgen Bruhn af Christian F. Bruhn til 1861. Fra 1857-12-04 til 1858-04-08 KR. hos Johann C.H. Ziel, Hamburg.