Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NDSH Sam-kode - Rig-Maskine Skonnert Brugstype LST
BRT 81,03 NRT - DW - Klstr. 37
BT - NT - IMO - Byg.nr. 0002
Byg.år 1855 Værft Skibsbygmester P. Gregersen. Bilbrev 1855-09-18. Omb. Sønderho, rekonstruktionsbrev 1870-04-01. Byg.by Ribe Byg.land Danmark
Dimension 10-6 x 18-0 x 9-0 fod (Rosendahl-2) Maskine Sejl. Skonnertrigning.
TeknikMat. kravel af eg, 1 dæk, 2 master, fladt spejl, skonnertbov.
Person-infoKaptajn Thomas I. Øhle, Ribe (1855 og 1863)
Reg.by Sønderho / Ribe Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til -
Rederi B. til partrederi med kaptajn Poul Peter Jørgensen, Sønderho, 7/8-part og kaptajn Thomas I- Øhle 1/8-part til 1870. Rederi
før - efter
Fra 1871 kaptajn Thomas I. Øhle med 7/16-part, kaptajn P.P. Jørgensen med 3/16-part. Forlist 1878-04-28 Island i Borgefjord.
Referencer- H&S registr.H&S 1951:0371.
Bemærkninger(ELI) Omb. 1870 i Sønderho. Hjs. 1856, 1859, 1862 i Ribe. Ikke længere i Flg. 1883. (Rosendahl-2) Forlist 1878-04-28 Island i Borgefjord efter stranding grundet isforholdene. Besætningen bjærget ved egen hjælp. Skonnerten havde kendingssignal P.131 af Ribe i 1863. (H&S 1951:0371) Skibsportræt, farvelagt tegning, 1863. (BogID3503) p.43: Data.
Tidligste år
 
1855 Seneste år
 
1878