Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NQRS Sam-kode - Rig-Maskine Dampskib Brugstype LST
BRT 2059 NRT 1298 DW 2940 + 220 Klstr. -
BT - NT - IMO 1092906 Byg.nr. 0315
Byg.år 1886 Værft William Gray & Co. Afløb 1886-08-17. Afleveret 1886-08-00. Byg.by West Hartlepool Byg.land England
Dimension 275,3 x 37,3 x 19,5 - 17,8 / 21,6 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 950 iHK triple exp. type Central Marine Engine Works, West Hartlepool.
Teknik2 dæk, welldæk type.
Person-infoKaptajn J. Krarup (Flg. 1907). Kaptajn John Jenkins, 1918 til forliset 1918-03-31.
Reg.by København Reg.land Danmark Omdøbt fra ABEONA (UK) Omdøbt til -
Rederi Indfl. 1905-03-08 R. fra UK til Det Dansk Russiske D/S A/S, København og næ. til EXCELLENCE PLESKE. Rederi
før - efter
Overt. 1916 af The Shipping Controller, London. Forlist 1918-03.31 sænket af tysk ubåd ud for Dungeness i Kanalen ½ sm. SE for fyrskibet.
ReferencerF1. H&S registr.-
BemærkningerELI (StD-3) p.436. (Fred.) Forlist 1918-03-31 på rejse Bilbao til Middlesbrough i Kanalen efter torpedering fra tysk ubåd.12 mand reddet 15 mand omkom. (Flg. 1907) (CARL) p.145 Iflg. hvilken byggeåret er 1896. D-R- D/S A/S var et datterselskab af De Carlske Rederier. (Krigsforlis 1914-1918) nr.231.
Tidligste år
 
1905 Seneste år
 
1918