Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NMBV / OXVS Sam-kode SAM-0547 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA
BRT 530 / 630 NRT 187 / 213 DW 80 + 39 / 100 + 39 Klstr. -
BT - NT - IMO 5513265 Byg.nr. 0093
Byg.år 1902 Værft Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Aflevering 1902-11-03. Bilbrev 1902-11-01. Reg.nr.B-64. Byg.by Helsingør Byg.land Danmark
Dimension 177,0 x 32,1 x 13,9 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 700 iHK, compound type 2 stk.
TeknikDobbelt skrue, 1 dæk, enkelt jernbanespor. 20 biler.
Person-info-
Reg.by Helsingør / Nykøbing M Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til GLYNGØRE
Rederi B. til DSB, København. Rederi
før - efter
Næ. 1946-08-24 A. til GLYNGØRE, hjs. Nykøbing M.
ReferencerDSB. HSM R-04. CASSE K-02. Årbog 1967-08. HSM R-49. FEN-05-0689. REG-03-0931. H&S registr.H&S 1992:0371. H&S 1996:3093. H&S 1996:5102. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:3093) Linjetegning og generalarrangement. (Fred.) p.462 H: Fra 1946 på Glyngøreruten, senere afløser Helsingør og Mommark. (H&S 1996:5102 = CASSE K-02) Generalarrangement DSB-tryk. Værftstegninger: Linjetegning og generalarrangement. (BOG) Årbog 1967 p.167. Om indsættelsen af første skrueskib på ruten. (Søulyk.) 1907 p.48: Kollision 1907-05-30 i Helsingborg med sv. dæksbåd STELLA. (Søulyk.) 1926 p.26: Kollision 1926-04-14 med skonnert 3-m. ALICE af Halmstad. (Søulyk.) 1937 p.28: Kollision 1937-08-07 i Sundet med færgen KRONBORG (ID 9166). (Dansk Søfatstidende) 1937-08-12: Om kollisionen med KRONBORG. (Flg.) 1948. (H&S 1992:0371 = HSM R-49) Middelspantplan. (H&S 1996:3093) HSM-karton: Specifikationer, beregninger og korrespondance. Konstruktionstegninger ca. 65 stk. (Mir.) ( REG-03-0931) Yderligere data om ejerforhold.
Tidligste år
 
1902 Seneste år
 
1946
Reference : Foto af HELSINGBORG (I)

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1902 - 1946 NMBV / OXVS B. til DSB, København.
1946 - 1965 GLYNGØRE NMBV / OXVS B. til DSB, København. Næ. 1946-08-24 A. til GLYNGØRE.