Detaljerede oplysninger om skibet:

            

Søge ord :  
ID-nummer Skibsnavn
Kend.bogstav. NGVP / OXJS Sam-kode SAM-0548 Rig-Maskine Dampskib Brugstype PA / IS
BRT 759 NRT 329 DW 100 + 160 Klstr. -
BT - NT - IMO 5614587 Byg.nr. 0180
Byg.år 1894 Værft B&W. Afleveret 1894-09-00. Byg.by København Byg.land Danmark
Dimension 175,0 x 36,0 x 17,9 feet (kend.) Maskine Dampmaskine 900 iHK, compound type, værftets, senere triple exp. type med 1550 iHK.
Teknik1 dæk, dobbeltsporet jernbanefærge, 81,4 meter spor. 600 pax.
Person-info-
Reg.by Korsør Reg.land Danmark Omdøbt fra - Omdøbt til FENRIS
Rederi B. til DSB, København. Rederi
før - efter
Næ. 1933 til FENRIS.
ReferencerDSB. B&W R-06. B&W R-09. B&W R-19. CASSE K-01. Årbog 1950-05. FEN-05-0698. FEN-05-0756. H&S registr.H&S 1996:2180. H&S 1996:5101. SR-foto.
Bemærkninger(H&S 1996:2180) Linjetegning, 2 generalarrangementer. (Fred.) Iflg. Flg. 1905, 1916, 1932 er der forsk. målinger. (B&W R-19) Opstalt, dæksplan x 2, middelspantplan, dateret 1930-06-03. (FEN-05-0756) Avisnotits om isbrydning 1942.
Tidligste år
 
1894 Seneste år
 
1933
Reference : Foto af JYLLAND (II)
Reference : Gengivelse og notits om isbrydning JYLLAND (II), desuden ses STOREBJØRN og en motorfærge.

Historik for skibets omdøbning

År Skibsnavn Kendings-
bogstaver
Rederi
1894 - 1933 NGVP / OXJS B. til DSB, København.
1933 - 1952 FENRIS NGVP / OXJS B. til DSB, København. Næ. 1933 til FENRIS.