ID-nummer | 8202 |
Skibsnavn | GLYNGØRE |
Kend.bogstav. | NMBV / OXVS |
Sam-kode | SAM-0547 |
Rig-Maskine | Dampskib |
Brugstype | PA |
BRT | 530 / 630 |
NRT | 187 / 213 |
DW | 80 + 39 / 100 + 39 |
Klstr. | - |
BT | - |
NT | - |
IMO | 5513265 |
Byg.nr. | 0093 |
Byg.år | 1902 |
Værft | Helsingør Jernskibs- & Maskinbyggeri A/S. Aflevering 1902-11-03. Bilbrev 1902-11-01. Reg.nr.B-64. |
Byg.by | Helsingør |
Byg.land | Danmark |
Dimension | 177,0 x 32,1 x 13,9 feet (kend.) |
Maskine | Dampmaskine 700 iHK, compound type 2 stk. |
Teknik | Dobbelt skrue, 1 dæk, enkelt jernbanespor. 20 biler. |
Person-info | - |
Reg.by | Nykøbing M. |
Reg.land | Danmark |
Omdøbt fra | HELSINGBORG / HÄLSINGBORG |
Omdøbt til | - |
Rederi | B. til DSB, København. Næ. 1946-08-24 A. til GLYNGØRE. |
Rederi før - efter | Solgt 1965-04-06 R til Petersen & Albeck, København for oph. |
Referencer | DSB. HSM R-04. CASSE K-02. Årbog 1967-08. HSM R-49. FEN-05-0689. REG-03-0931. KOP-1. |
H&S registr. | H&S 1992:0371. H&S 1996:3093. H&S 1996:5102. SR-foto. |
Bemærkninger | (H&S 1996:3093) Linjetegning og generalarrangement. (Fred.) p.462 H: Fra 1946 på Glyngøreruten, senere afløser Helsingør og Mommark. (H&S 1996:5102 = CASSE K-02) Generalarrangement DSB-tryk. Værftstegninger: Linjetegning og generalarrangement. (H&S 1992:0371 = HSM R-49) Middelspantplan. (H&S 1996:3093) HSM-karton: Specifikationer, beregninger og korrespondance. Konstruktionstegninger ca. 65 stk. (Mir.) ( REG-03-0931) Yderligere data om ejerforhold. |
Tidligste år | 1946 |
Seneste år | 1965 |